Mis vahe on siiditrükikullal ja kuldfooliumil?
Neil juhtudel, kui on vaja välja tuua kuldsed logod, elemendid või muud tekstid, siis on siiditrükk ja fooliumiga katmine ühed populaarsemad pakendite kaunistamise meetodid. Peamine visuaalne erinevus nende vahel seisneb selles, et üks neist tehnoloogiatest annab peene sära, teine aga peaaegu peegelefekti. Mõlemad meetodid on eksisteerinud pikka aega, seega pole meil kahtlustki, et olete kindlasti poodides või kaubanduskeskustes ringi liikudes näinud ühel või teisel viisil kaunistatud pakendeid. Erineb mitte ainult välimus, vaid ka tootmistehnoloogia, seega on kasulik teada, millist neist tehnoloogiatest tuleks eelistada.
Kuldsete logode siiditrükkimisel kasutatakse raamile tõmmatud õhukest siiditaolist kangasvõrku. Kangasvõrk on ettevalmistatud nii, et värv imbub sellest läbi ainult sellele kantud logo või graafilise elemendi kujutise kohalt. Sel viisil valmistatud võrk surutakse vastu toodet ja sellele kantud värv kannab kujutise karbile. Siiditrükikulda saadakse kasutades trükkimiseks kuldset värvi, mis sisaldavad väikeseid läikivaid osakesi. Just need osakesed annavadki peent sära.
Siiditrükikulla eelised:
1) Kuldsete logode pealekandmisel siiditrükiga trükipinda ei pressita. Sel põhjusel sobib see tehnoloogia suurepäraselt lameda pinnaga lainepapist pakendile otsetrükkimiseks.
2) Võib saavutada üsna peeneid jooni.
3) Kuldsed siiditrükivärvid on läbipaistmatud ja hea katvusega, nii et trükk näeb hea välja ka värvilistel pindadel. See on üks värvidest, mida soovitame valida logo kandmisel musta värvi lainepapist karpidele.
4) Kuldne värv kleepub kindlalt pinnale, ei hõõru ega kriibi.
5) Selle tehnoloogia jaoks kasutatavate klišeede ettevalmistamise kulud ei ole suured, mistõttu on selline trükk suhteliselt odav väikesele hulgale karpidele kandmiseks.
Siiditrükikulla puudused:
1) Sära pole nii ere kui kuldfooliumi puhul.
2) Ei sobi suurte trükipindade jaoks.
3) Selle tulemused ei ole alati head tugeva tekstuuriga pindade puhul (näiteks sametil).
Kuldfooliumist logod kantakse karbi pinnale spetsiaalselt soovitud logo või graafilise elemendi järgi valmistatud metallklišee abil. Klišee asetatakse spetsiaalsesse seadmesse ja kuumutatakse ning toode asetatakse selle alla. Toote ja kuumutatud klišee vahele asetatakse õhuke kuldne fooliumkile ja surutakse kuumutatud metallklišeega suure jõuga tootele. Kujunduselemendid, mis on klišees esile kerkivad, pressivad fooliumikilele ja see "küpseb" vajalikes kohtades toote külge. Nii saadakse ühtlane, läikiv, peaaegu peegelsile pilt.
Kuldfooliumi eelised:
1) Pressitud elementide pind on väga läikiv.
2) Keskkonnasõbralik trükiprotsess (ei kasutata värvaineid, vedeldajaid jms).
3) Foolium on läbipaistmatu, seega paistab see värvilistel pindadel selgelt silma.
4) Võib saavutada üsna peeneid jooni.
5) Sobib hästi tugevalt väljendunud tekstuuriga pindadele.
Kuldfooliumi puudused:
1) See ei sobi pressimiseks otse lainepapile, sest surve käigus lainepapp muljub ja selle pind praguneb.
2) Vaja on metallist klišeesid, mille tootmine on kallis.
3) Ei sobi suurtele trükipindadele, kuna klišeede ja trüki hind tõuseb pindala suurenedes oluliselt.
Millal on soovitav millist tehnoloogiat kasutada?
Kuldse siiditrükiga logoga pakendeid saate osta, kui valite ühevärvilise trüki ja kui täpsustate tellimuse kommentaaris, et trükise värv peab olema kuldne.
Kui soovite kindlasti, et logo oleks kantud lainepapist pakendile kullafooliumiga, siis saame pakkuda kaudselt peale kantud trükki (lamineerimist), kuid kiletamisega lamineerimine toimub vaid eritellimusel rohkem kui 500 ühiku tootmise puhul.
Kogu sellel lehel avaldatud sisu on ettevõtte UAB SUPERBOX ainuomand. Veebilehe osaline ja/või täielik paljundamine ilma ettevõtte UAB SUPERBOX eelneva kirjaliku loata on rangelt keelatud.
Comments : 0